Kennisbank

Het Kennisplatform Tunnelveiligheid (KPT) is hét loket voor alle vragen over tunnelveiligheid in Nederland. Het platform deelt op een laagdrempelige en proactieve manier bestaande Nederlandse en buitenlandse kennis over tunnelveiligheid. Het KPT is onafhankelijk, werkt op een transparante wijze en is verbindend tussen kennisinstellingen, gebruikers en kennisbronnen.

HEEFT U EEN VRAAG?

Bekijk de eerder gestelde vragen óf stel zelf een vraag aan het KPT team. Wij zullen u zo snel mogelijk beantwoorden met een zo uitgebreid mogelijk antwoord.

Naar het vragenformulier
Filters
KPT -Documenten
Type
Bijeenkomsten
Documenten
Vragen
Fundament
Algemeen
Bedienconcepten
Gevaarlijke stoffen
Verkeersveiligheid
Vluchtconcepten
Zelfredzaamheid
Menselijk gedrag
Voorlichting weggebruikers
Techniek
Algemeen
Civiele Bouw
Brandwerendheid
Tunnel Technische Installaties
Elektrotechniek
Werktuigbouw
Voertuigtechniek
Energiedragers
In car systemen
Proces
Algemeen
Analysemethoden
Kwantitatieve Risico Analyse (QRA)
Computational Fluid Dynamics (CFD)
Beheer en Onderhoud
Hulpverlening
Brandbestrijding
Incidentbestrijding
Ontwerp en Realisatie
Verificatie & Validatie
Tunnelveiligheidsdocumentatie
Vakbekwaamheid (OTO)
Oefenen
Incidentregistraties en evaluaties
Wet en regelgeving
Algemeen
Internationale Richtlijnen
Normen en Richtlijnen
Regelgeving
Wetgeving
Nederland
Internationaal

Huidige zoekopdracht:

Werkinstructie voor hulpdiensten bij het passeren van een afgesloten tunnel of wegvak bij onderhoud
Werkinstructie voor hulpdiensten bij het passeren van een afgesloten tunnel of wegvak bij onderhoud
Deze werkinstructie bepaalt de regels tussen wegbeheerders en hulpdiensten voor het passeren van afgesloten tunnels of wegvakken tijdens (onderhouds)werkzaamheden.
Tests on fire detection systems and sprinkler in a tunnel
During fire tests in a Dutch tunnel thirteen tests were done with linear fire detection systems. One fire detection system was a glass fibersystem and the two other systems were line detector systems . The fire size, the place of the fire according to the position of the detectors and the longitudinal ventilation speed were varied. The aim was to determine the time between ignition of the fire and fire detection and to determine the place accuracy. Another four tests were done with an open deluge sprinkler system on a van and as build trucks . The sprinklers provided large water drops . The aim was to get information if a fire could be extinguis hed or not. The sprinkler tests were done in combination with or without longitudinal ventilation to know the effect of the longitudinal ventilation on sprinkler .
Breedte dwarsprofiel
FSE voor niet-rijkstunnel ipv QRA
Inspectie tunneldeuren
Belemmerende voorschriften verdelers en besturingsunits
Zelfredzaamheid bij brand in spoortunnels
Makkelijk toepasbare aanbevelingen voor reizigers, treinpersoneel en spoorbedrijven.
Assessment of Jet Flame Hazard from Hydrogen Cars in Road Tunnels
Dit artikel bespreekt potentiële brandscenario's en brandgevaren van waterstofauto's in weg tunnels.
BIJEENKOMST
Themabijeenkomst Overdrukventilatie in tunnels (2)
Fehmarnbelttunnel
BIJEENKOMST
Veiligheidsaspecten bij rail- en metrotunnels
BIJEENKOMST
Themabijeenkomst virtueel testen