Leidraad scenarioanalyse ongevallen 2004

Leidraad Scenarioanalyse ongevallen in tunnels uit 2004 nog steeds via MR van kracht?

Aanvulling op de vraag

Sinds de wijziging van de Warvw maakt de scenarioanalyse geen onderdeel meer uit van een Bouwplan en heeft ook geen functie meer bij het beoordelen van de veiligheid van de tunnel en de gekozen maatregelen/uitrusting. De scenarioanalyse maakt nog wel onderdeel uit van het VBP, maar richt zich hoofdzakelijk op het afhandelen van ongevallen. Het lijkt echter of de oude Leidraad scenarioanalyse ongevallen in tunnels uit 2004 nog steeds via de MR is aangewezen. Deze leidraad gaat nog uit van de “oude” scenarioanalyse. Klopt dit en hoe zou hiermee moeten worden omgegaan?

Juridisch kader

In artikel 7, lid 1 , van de Warwv en in artikel 6, lid 2 van de Rarvw staat dat een VPB een analyse van scenario’s van ongevallen moet bevatten. In artikel 6b van de Rarvw staat dat de analyse moet worden uitgevoerd conform de in bijlage 2a van de Rarvw opgenomen Scenarioanalyse Ongevallen in Tunnels. In bijlage 2a staat vervolgens: “Deze bijlage betreft de Scenarioanalyse en is niet in de Nederlandse Staatscourant geplaatst maar ter inzage gelegd in de bibliotheek van het ministerie van IenM en wordt ook per internet beschikbaar gesteld.”

HEEFT U EEN VRAAG?

Bekijk de eerder gestelde vragen óf stel zelf een vraag aan het KPT team. Wij zullen u zo snel mogelijk beantwoorden met een zo uitgebreid mogelijk antwoord.

Naar de vragen database